Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2006 08:30 - Рецидивът - симптоми и белези за неговото наближаване
Автор: 4erna0kotka0drugs Категория: Други   
Прочетен: 1910 Коментари: 0 Гласове:
0





Рецидивът - симптоми и белези за неговото наближаване

Рецидивът е комплексен проблем. Редица белези предупреждават за неговото настъпване, той самият има много планове за атака. Ако не се вземат мерки, ако не се потърси помощ и се пренебрегнат сигналите, той ще ви победи и вие ще загубите.
Когато загубите чувството си за хумор, прекалено много се задълбочите в себе си, започнете да обвинявате другите, започнете да спите твърде малко или твърде много, вие сте пред риск да прекрачите в територия, в която не искате да попадате.

Списък на симптомите на рецидива:

1. Загуба на личната увереност, че можете да останете чист от наркотици.
2. Отричане.
3. Убеждаване на самите себе си, че никога повече няма да посегнете.
4. Налагате въздържание на други хора
5. Заемате отбранителна позиция, когато някой отвори дума за вашето въздържание
6. Натрапчиво поведение, режимът ви започва да се обърква
7. Избухливост, агресивност пред други хора
8. Чувство за самота
9. Синдром на тунела, фокусирате се извънмерно само в една част от живота ви и губите поглед върху останалите
10. Периоди на мрачно настроение
11. Зарязвате планирането, обръщате внимание на подробностите, а губите чувството за цялостност.
12. Плановете ви започват да се провалят.
13. Отнесеност, започват да се появяват мисли за “ само един път”.
14. Чувство за обреченост
15. Незряло чувство да си щастлив на всяка цена.
16. Периоди на обърканост
17. Раздразнителност при контакти с приятели или членове на семейството
18. Лесно се поддавате на гнева.
19. Объркване на хранителния режим.
20. Невъзможност да се съсредоточите, тревожност, чувство, че сте хванати в капан
21. Нарастващ хаос в планирането на деня
22. Периоди на тежка депресия
23. Пропускане на сбирки или терапевтични срещи
24. Развиване на отношение от типа на “Не ми пука”.
25. Явна съпротива при опити за помощ
26. Недоволство от живота.
27. Чувство на безсилие и безпомощност
28. Самоизмъчване
29. Появяват се мисли за употреба на наркотици или алкохол в компания
30. Съзнателни лъжи
31. Загуба на самоувереност
32. Чувство за обида.
33. Отказ от терапия
34. Остро чувство за самота, изолация, неразбраност
35. Загуба на контрол.

10-те най- чести риска на рецидива

1. Общуване със старите приятели, с които сте употребявали наркотик или посещение на местата, където заедно сте друсали.
2. Негативни чувства като гняв, тъга, самота, вина, страх и тревожност.
3. Положителни чувства, които ще ви накарат да пожелаете да празнувате.
4. Скука
5. Ефект на надрусване от друго лекарство.
6. Физическа болка.
7. Слушане на истории за преживявания под влиянието на наркотика.
8. Внезапно придобиване на голяма сума пари
9. Употреба на предписани лекарства, които биха предизвикали упойващ ефект дори ако ги вземате по рецептата.
10. Прекалена увереност, че повече няма защо да се тревожите.

Видове отношения към рецидива

Скучно е да си чист
Никога няма да посегна отново
Мога и сам.
Не съм толкова лош, колкото...
Това си е моя работа.
Моите проблеми не могат да бъдат разрешени
Бих искал да съм щастлив
Не ме е грижа
Ако никой не го е грижа, защо да ми пука?
Нещата се промениха
Мога да ги заменя
Те не знаят за какво говорят
Има и по- добър начин
Не мога да променя начина си на мислене
Ако се преместя, всичко ще се промени
Харесвам старите си приятели
При мен нещата ще са различни
Никой не го интересува как се чувствам
Депресиран съм.
Виждам нещата само по моя начин.
Нямам надежда.
Мога да се справя.
Ако се крия зад чуждите проблеми, ще загубя собствената си личност
Не мога да го направя
Защо да опитвам?
Пътят към рецидива - преживяно

Рецидивът не възниква просто така. Той започва далече преди да се посегне отново за първи път.
Всички следват един и същ път до него, някои от стъпките са съвсем предвидими, други са лични. Човек трябва да разпознава знаците и да внимава за тях, зависимият трябва да живее така, сякаш всеки ден пресича оживена улица.
Ако вие сте били зависим или сте работили в програма, сигурно познавате някои от стъпките. Един от най- важните уроци, които съм научил в периода на моето възстановяване, е да се държа, сякаш всеки момент отнякъде може да ме блъсне кола и да се оглеждам най- внимателно за всеки шум.
Отначало се чувствах объркан, нещо ме влечеше надолу, не знаех какво, но вървях отново към дрогата. Трудно, но се научих да назовавам конкретните признаци и причини. Сега сякаш червена лампичка ми светва, когато се появи някой от тях- веднага реагирам с положително действие, което да го парира.


признаци и причини за рецидив:
1. Депресия.
При мен тя ту идва, ту си отива и обикновено не тръгвам надолу, но със сигурност тя е първата стъпка към рецидива.

2. Различни депресивни състояния.
Когато депресията ми се задълбочи, нападат ме безнадеждност и нямам никакво желание да върша нещо конструктивно.

3. Да върви по дяволите.
Тези три най- опасни думи, които един зависим може да си каже, са сигурен сигнал, че е навлязъл в опасната зона. Поне за себе си съм сигурен, че изрека ли ги, най- умното нещо и единственото, което трябва да направя, е спешно да потърся помощ от своя наставник или от човека, който ми помага във възстановяването. Това е моментът, от който вече трябва да се предприемат действия. Ако имате добър лекар, потърсете го.

4. Не ме интересува дали ще живея или да ще умра.
Тук не става дума за сериозни мисли за самоубийство, просто не ми се живее. Обикновено си казвам” Искам Бог да ме прибере при себе си.”

5. Мисли за самоубийство.
Следващата стъпка обаче са истински мисли за самоубийство. Обикновено разсъждавам върху начините да прекратя живота си и върху застраховките, които съм направил в полза на роднините си.

6. Все пак мога да се надрусам.
Това е последната стъпка преди същинския физически рецидив. Моята зависимост ми диктува :” Ако ще умираш така или иначе, първо можеш да се надрусаш. Какво ще промени това?”. Ако до този момент не съм потърсил помощ от наставник или лекар, сега е последният ми шанс за това.


Ако оттук до реалния рецидив има и друга стъпка, аз поне не я знам. Не я знам, Слава Богу , защото не съм стъпвал по- надолу оттук в целия период на моето въздържание. Не искам и да я знам.
Надявам се, че тези редове ще ви помогнат във вашето лично възстановяване, като ви научат да разпознавате стъпалата по пътя към рецидива. Направете си ваша собствена “ стълба”, така ще ви е по- лесно да не слизате по нея!










Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: 4erna0kotka0drugs
Категория: Други
Прочетен: 1221927
Постинги: 34
Коментари: 316
Гласове: 25
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол